Hangmat gekocht! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Reggie Huijsmans - WaarBenJij.nu Hangmat gekocht! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Reggie Huijsmans - WaarBenJij.nu

Hangmat gekocht!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Reggie

23 Februari 2007 | Suriname, Paramaribo

Heeey Carnavallers!

De tijd gaat echt supersnel hier! Vandaag zitten we precies een maand hier. Dat klinkt al lang en dat lijkt helemaal nog niet. Van de andere kant is het ook net alsof ik hier al lang woon. Omdat ik me eigenlijk echt wel thuis voel hier. Wat ook meespeelt is dat het ook voor de helft vakantie is. Ik loop 5 dagen in de week stage (1 dag extra zodat ik meer vakantie op kan sparen). Elke dag ben ik om 15.00 uur klaar en in het weekend kan ik leuke dingen doen. Zo gaan we dit weekend naar Bigi Poika. Dit is een georganiseerd weekend voor stagiaires met een feest enzo. Bijna iedereen die we hier nu kennen gaat er naartoe dus het wordt gezellig!

Maandag ben ik eerst 's morgens voor stage naar de vreemdelingendienst geweest.. Dat moest binnen een maand, lekker op het laatste moment dus! Maar het was zo geregeld. We wilden gaan kijken voor een hangmat na stage maar de grootste bazaar aan de Saramaccastraat (de straat waar ze hangmatten verkopen) was al dicht. We willen natuurlijk wel eerst veel hangmatten zien zodat we de mooisten kunnen kiezen!

Dinsdag zijn we na stage gaan eten (eerst even winkelen, heb ik slippers gekocht voor omgerekend 10 euro echt supermooie!) in de stad en daarna naar salsa! Het was een hele leuke les, we hebben veel lol gehad. We gingen een soort van vrij dansen en dan met draaien enzo, dan ziet het er al best goed uit! Wat ook heel grappig is om te zien is dat iedere man 3 dames heeft om mee te dansen. Soms ga je dan door de zaal dansen en dan dansen de dames als een soort polonaise achter elkaar haha. Dat is echt grappig om te zien. Toen we op het terras zaten belde de huisbazin om te vragen of we thuis waren. Ze was namelijk saoto soep aan het maken en dan konden we het leren. Ik vertelde dus dat we er niet waren en dat we pas rond 10 uur thuis zouden zijn. Toen nodigde ze ons uit om dan nog even een kopje saoto soep te komen eten. Wendy en ik dus om 10 uur daar en de soep was lekker! Echt superlekker na de salsa:P. Van de huisbazin wil ik het wel leren, zo’n heerlijke soep! Wendy en ik hebben daar nog tot 12 uur zitten kletsen met de huisbazin. Was een erg leuke avond!

Woensdag heb ik een hangmat gekocht. Een roze met witte en aan de zijkant hartjes. Die vinden jullie vast bij me passen! Daarna ben ik lekker gaan zwemmen bij het Vos. Twee andere meiden kwamen daarna ook en aan het eind Wendy ook nog. Heerlijk is dat! Dan heb je echt helemaal het vakantiegevoel als je dan naar het zwembad bent geweest en lekker in de zon hebt gelegen. Ik wil toch wel een abbonnement nemen op het Vos. Dat is dan een maand geldig. Ik denk dat als ik dat abbonnement heb dat ik dan vaker ook even een uurtje zal gaan.

Donderdag zijn 4 meiden bij ons komen eten. We hadden twee weken geleden bij hun gegeten en nu waren wij aan de beurt! We hadden kouseband met pindasambal saus, rijst, gemarineerde kip en zoetzure komkommersalade. Daarna gesmolten chocoladeijtaart, onze vriezer doet het namelijk zo goed, met vruchtjes. Jaja we waren tevreden over onze kookkunsten en hun gelukkig ook! Was een hele gezellige avond na dat ren en vliegwerk om het huis en de afwas op de ruimen in een half uur haha.

Zaterdag gaan we dus een weekend weg naar Bigi Poika, dat is een indianendorp. Verder weet ik er eerlijk gezegd nog niet zoveel over. Ik zal me eens gaan inlezen en daarna kan ik jullie er ook meer over vertellen. Wel weet ik dat we kunnen zwemmen, kanoen, jeepsafari, vissen, zonnen en een BBQ hebben we. En we slapen dus in hangmatten in hutjes. Ja dat wordt leuk!

Leuk weekend allemaal!

Liefs Reggie

  • 23 Februari 2007 - 19:01

    Henr!ke:

    Hey Reggie!!
    Nou nou paar dagen niet gekeken en al weer hele verhalen, leuk hoor. Ben wel jaloers, je kan daar steeds aant strand liggen en strax als je terug komt ist hier zomer haha. Maar ik gun het je wel hoor :p Hier ist weer gelukkig ook al iets beter. Staat zeker bij je ja die hangmat ;) Nou veel plezier weer hoor en s6 met stage!! XXX Henr!ke

  • 23 Februari 2007 - 20:54

    Bibi:

    Hey Reggie,

    Wat een gave dingen heb je weer mee gemaakt! Je hangmat klinkt erg leuk. Kben benieuwd! Veel plezier dit weekend!

    Liefs kus Bibi

  • 24 Februari 2007 - 14:44

    Pleuni & Mama..:

    Heey Reggie!!
    Wat leuk om steeds jouw verhalen te lezen en wat een leuke foto's:D! Mama zegt steeds maar weer wat een paradijsje! Enne..Je moet van die hangmat wel een foto maken en dan op je site zetten he!! Mogen wij hem ook een keertje lenen;)?! Heeeeel Veeeel Lieve Kussen van Yolanda & Pleuni -XxX= :)

  • 25 Februari 2007 - 19:27

    Anne-Marie & Jan:

    Hoi Reg! Effe laten weten dat we je verhalen met veel plezier volgen. Als ik dat zo allemaal lees, dan zou ik willen dat ik weer 19 was i.p.v. 49! Wat Carnaval betreft: snap je nou waarom wij samen zo graag in een braziliaanse band spelen?
    We zijn heel benieuwd naar je verhalen over de jungleparty. Veel genieten daar hè! Dikke knuffels van Anne-Marie en Jan!

  • 26 Februari 2007 - 16:25

    Claire:

    Hoi Reggie,

    heb even op je site gekeken: leuk dat je het zo naar je zin hebt! Geniet ervan!
    Hier alles prima, nog steeds niet bijgekomen van carnaval. Werk en opleiding zijn erg leuk!

    groetjes Claire

  • 27 Februari 2007 - 18:07

    Sanne:

    he lieverdje
    Wat heb jij het toch goed daar.Ik ben alleen maar heel hard aan het werk. Het leven hier gaat gewoon door. Maar ik heb je wel gemist met carnaval:-).Ik heb alweer 4 rijlessen gehad.En het gaat wel goed.heb nog niemand aangereden :-).Je bent te vroeg weg gegaan bij la place. We krijgen een groot feest in Belgie. Heel luxe enz Omdat we 20 jaar bestaan. Eten drinken en optredens. Wordt echt gezellig.
    Nou meis heel veel plezier nog. En als je in je nieuwe hangmat ligt denk maar aan het koude kikkerlands met al je vriendinnetjes.
    ooojjja e-mail adres : shortysanne@hotmail.com
    liefs sanne

  • 27 Februari 2007 - 18:26

    Sanne:

    he lieverdje
    Wat heb jij het toch goed daar.Ik ben alleen maar heel hard aan het werk. Het leven hier gaat gewoon door. Maar ik heb je wel gemist met carnaval:-).Ik heb alweer 4 rijlessen gehad.En het gaat wel goed.heb nog niemand aangereden :-).Je bent te vroeg weg gegaan bij la place. We krijgen een groot feest in Belgie. Heel luxe enz Omdat we 20 jaar bestaan. Eten drinken en optredens. Wordt echt gezellig.
    Nou meis heel veel plezier nog. En als je in je nieuwe hangmat ligt denk maar aan het koude kikkerlands met al je vriendinnetjes.
    ooojjja e-mail adres : shortysanne@hotmail.com
    liefs sanne

  • 29 Maart 2007 - 18:03

    Doris !!:

    hoi reggie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    joepie pleuni komt logeren zaterdag !
    veel plezier verder !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Reggie

Actief sinds 17 Dec. 2006
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 29287

Voorgaande reizen:

23 Januari 2007 - 04 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: