Alweer bijna een jaar terug! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Reggie Huijsmans - WaarBenJij.nu Alweer bijna een jaar terug! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Reggie Huijsmans - WaarBenJij.nu

Alweer bijna een jaar terug!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Reggie

06 Juni 2008 | Suriname, Paramaribo

Nou, ik ben alweer bijna een jaar terug uit het prachtige Suriname! Zullen jullie je afvragen waarom ik er nu nog een bericht op zet. Ik wil hiervan een album laten maken en nu ontbreekt er nog steeds iets.. Namelijk het einde van mijn trip en wat meer foto's!

De laatste twee weken in Suriname heb ik uiteraard nog veel leuke dingen gedaan. Zo heb ik mijn laatste stagedagen gehad.. Was erg leuk. Ik heb het natuurlijk gehaald! :D Ben nog twee keer bij het gezin geweest dat ik begeleide en heb daar met de kinderen gespeeld. Echt lieve kinderen!
Ik ben nog lekker uit eten geweest bij Dok 204, Sarinah afscheidsetentje Elles en Yasmijn, Bacana (boven 't Vat) en lunchen bij Zus & Zo. Ook heb ik nog bij onze huisbazin gegeten, erg lief was dat. We hadden de laatste week een ander onderkomen en die dag dat we gingen overhuizen mochten we weer bij de huisbazin komen eten:)..

Ik heb cadeautjes gekocht voor mensen in Nederland. Aangezien ik zo ontzettend schoenengek ben heb ik me maar vermaakt in de schoenenwinkel en voor iedereen leuke slippers gekocht! En zoals jullie waarschijnlijk wel hadden verwacht paste niet alles in mijn koffer! Ik heb iets van 6 kilo aan Annechien meegegeven.. Heb vervolgens 15 kilo opgestuurd :s.. en nog overbagage maar daarover zo meer!

Voordat ik ging was er nog een super feest bij White Beach.. Echt heel gaaf, zo op het strand! De avond voordat ik weg ging zijn we natuurlijk nog met een hele grote groep uit eten geweest :).. We zijn naar Chi Min gegaan en daarna nog naar 't Vat. De volgende dag was een rare dag.. De dag dat ik 'mijn landje voor een half jaar' ging verlaten.. Ik vond het heel moeilijk.. Wat voor mij scheelde was dat veel mensen al naar Nederland waren of ook over een paar dagen gingen. Ik ben de laatste dag nog naar de huisbazin geweest en heb daar uiteraard nog even lekker gegeten haha. Met Rianne ben ik toen foto's gaan laten maken in Surinaamse kleding, echt heel leuk zijn ze geworden!

Toen was het dan tijd om naar Zanderij te gaan :S.. Ik had dus nog 7 kilo overbagage en een meisje met wie ik vloog had 9 kilo overbagage! We moesten geloof ik 12 euro per kilo betalen. Het stomme was alleen dat je alleen in dollars kon betalen, dat je er niet kon pinnen en ook niet wisselen. Dus, wij wanhopig. Dat andere meisje was haar koffer al aan het leeghalen maar dat was voor mij natuurlijk geen optie! Ik laat al die goed gekochte dingen niet in Suriname liggen! Gelukkig gingen er toen uiteindelijk twee mensen inchecken die veel minder kilo's hadden dan mocht! We mochten dus met hen inchecken! Joehoee! Saved! Heb die meneer maar even getrakteerd op een Parbo biertje:)..

In het vliegtuig heb ik heel de weg liggen slapen (jaja daar ben ik goed in).. De aankomst was heel leuk! Het gezinnetje was er en ik was blij ze weer te zien!

Eenmaal terug in Nederland heb ik echt heel erg moeten wennen.. Het heeft wel 2 maanden geduurd voor ik weer 'de oude' was. Ik heb gelukkig heel wat overgeouden aan Suriname! Ik heb een leuke vriendinnengroep die ik elke week zie en nog steeds hebben we de grootste lol. En blikken we natuurlijk nog heel vaak terug naar onze gebeurtenissen in Suriname..!!

Ik wil iedereen super bedanken voor het volgen van mijn avontuur! Bedankt voor alle lieve mailtjes, kaartjes, bezoekjes enz!
De volgende reis zit inmiddels weer in de planning dus doe dat dan vooral weer :)!

Voor een laatste keer,
een dikke brasa en bosi,
Reggie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Reggie

Actief sinds 17 Dec. 2006
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 29274

Voorgaande reizen:

23 Januari 2007 - 04 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: