Naar Berlijn geweest! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Reggie Huijsmans - WaarBenJij.nu Naar Berlijn geweest! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Reggie Huijsmans - WaarBenJij.nu

Naar Berlijn geweest!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Reggie

06 Maart 2007 | Suriname, Paramaribo

Nou, alweer een hele (wederom leuke) week voorbij.

Dinsdag ben ik na stage op huisbezoek geweest met Virgien bij het gezin dat ik gedurende mijn stageperiode ga begeleiden. Het zijn hele leuke pleegouders die twee zusjes in huis hebben genomen. Ze hebben vooral opvoedingsvragen, dus daar mag ik mee aan de slag!
’s Avonds hadden we weer salsa. Daarna uiteraard nog even iets gedronken (en gegeten natuurlijk) op het terras. Was een gezellige les en vrijdag hebben we de test. Als we die halen kunnen we door naar het volgende niveau, semi gevorderd.

Woensdag na stage ben ik met Coen naar de Hermitagemall geweest. Daar hebben ze een leuke kledingwinkel waar je ook supermooie jurken hebt. Ik heb er een truitje en een kniebroek gekocht. Samen voor omgerekend 15 euro :D. Die prijzen hier bevallen me prima!
’s Avonds hebben Rianne, Wendy en ik ons hart op kunnen halen want ook hier is Grey’s Anatomy en Desperate Housewives op televisie. Bij Grey’s zijn ze nog niet ver, die heb ik eigenlijk al gezien maar het gaat ook om de sfeer ! Daarna Desperate en wij zaten echt met ons mond open te kijken haha. Ze zijn hier echt al veel verder en ik snapte er niets van. Bree was bijna vermoord door iemand die ik nog nooit in de serie had gezien. Achja, was wel heel leuk. Maar mama en Sara, Grey’s gewoon op blijven nemen hoor! :P

Donderdag zijn we ’s avonds naar the Uptown geweest, dat is een soort cafe waar op donderdagavond salsa is. Was heel gezellig. Lekker gedanst en gelachen.

Vrijdag heb ik aan school en stage gewerkt. Verder heb ik pannenkoeken gegeten met Rianne! Dat was echt superlekker! En ik heb JawJaw geboekt voor als papa, mama en Davy komen. We gaan dan met het paasweekend naar JawJaw, dat is in het binnenland. Rianne, Wendy, Coen en Richard gaan dan ook mee, ik ben daar ook jarig dus dat is gezellig!
’s Avonds hadden we afdansen van salsa. We hebben het gehaald! Nu gaan we verder naar de volgende groep. Dan hebben we voortaan op maandag en donderdag avond les. Na de test was er nog een feestje bij Broki dus daar zijn we nog geweest, was gezellig! Andere meiden die we kennen kwamen ook nog, leuke avond gehad.

Zaterdag zijn Rianne, Wendy en ik naar Berlijn geweest. Dat is een voormalige plantage. Nu is het een vakantieoord voor Surinamers. We waren gegaan vanuit de stage van Wendy, iemand die ze kende regelde het dagje. We zijn ’s morgens naar het busje gegaan in de stad en van daaruit vertrokken naar Berlijn. Dat is vlakbij Zanderij (het vliegveld). We kwamen aan bij een huisje in het dorpje waar we hartelijk ontvangen werden door de mensen. We hebben eerst ontbeten, daarna zijn we gaan lopen in het dorpje, ook naar de kreek. Je had er ook een kerkje, deze wordt alleen nog gebruikt voor speciale gelegenheden. Helaas is deze niet altijd open dus konden we er niet in. De kreek had heerlijk koud water. Wat mooi was om te zien was dat er een brug naar de overkant was. Deze was heel hoog voor als het water hoog staat. Hij is helemaal vervallen, je kunt niet over de brug lopen. Toen we later terug gingen om naar de oude begraafplaats te gaan, dat is waar de brug naartoe gaat, liepen we onder de brug door het water. Dat was wel grappig. We zijn ook nog bij een andere kreek geweest waar je meer beschut zat. Daar hebben we ook onze hangmatten opgehangen. We hebben daarna weer heerlijk geluncht. Bami, rijst, gemarineerde kip, kousenband, groenten echt lekker. We gingen dus naar de begraafplaats en daarna hebben we nog in die kreek gezwommen. Wendy, Rianne, Jair (een jongentje die erbij was, een zoon van mensen die het organiseerden) en ik bleven langer, het was zo lekker in het koude water en warme zon. Ik praatte met een Hindoestaans meisje en uiteindelijk kwam de hele familie bij ons zitten! Zo leuk was dat! We hebben veel gekletst en deze mensen hebben ons uitgenodigd om roti te komen eten in Paramaribo. Daar wonen ze ook. Leuk is dat, je wordt gewoon meteen uitgenodigd! De moeder van dat meisje heeft een paar keer tegen ons gezegd dat we echt moesten komen. Toen we terug waren bij het huisje waren ze nog helemaal meegelopen om nummer uit te wisselen. Echt superaardige mensen!
Nog even naar de kreek gegaan waar iedereen was en toen hadden we weer een erg lekker gerecht! Saotosoep! Jaja, en ik heb wel twee kommetjes op. Het eten was heel goed verzorgd deze dag en de mensen hebben het echt goed gedaan! Het was de eerste keer dat ze zoiets deden. Uiteindelijk waren we rond 8 uur in de avond weer terug. Op de terugweg hebben we nog gedeeltelijk mogen genieten van de maansverduistering. Op een gegeven moment was hij bijna weg toen maakte de bus een klein bochtje waardoor we hem niet meer zagen, dat was wel jammer maar het was toch mooi om er iets van te zien.
Eenmaal thuisgekomen waren we zo moe dat we meteen naar bed zijn gegaan en onze wekker zetten voor het uitgaan. Nu is dat bij mij altijd een heel slecht plan om eerst te gaan slapen want als ik dan wakker wordt wil ik eigenlijk echt niet meer gaan. Maargoed, ik ben met Wendy nog wel gegaan naar Zanzibar, een bar waar ze heerlijke (mudslide, dat is met slagroom hmmmm) cocktails hebben! Kim, Dieke en Coen kwamen ook nog en toen zijn we naar StarZz geweest. Het was super leuk, we hebben echt een gezellige avond gehad!

Zondag heb ik eerst een beetje uitgeslapen, ik was een beetje brak. Daarna zijn Rianne en ik naar de Palmentuin gegaan om Holi Phagua te vieren. Dat is een feest van de Hindoestanen. Het is een nieuwjaarsfeest maar heeft ook nog andere betekenissen want ik hoor verschillende dingen als ik vraag wat het precies is. Bij dit feest trekken mensen oude liefst witte kleren aan en gaan elkaar dan te lijf met verf en verfpoeder. Rianne en ik zaten echt helemaal onder! Toen we daarna nog gevechtje thuis deden en later de taxichauffeur ook nog mee deed was het helemaal erg! We hadden alle kleuren van de regenboog. Ik zal proberen een foto ervan op de site te zetten.
’s Avonds met Rianne en Wendy naar het huis dat tante Roke heeft gevonden voor papa, mama en Davy gekeken. Het is een huis bij tante Roke in de straat en ook vlakbij ons. Ik heb nu dus een adres voor papa, mama en Davy (en ik ga er ook slapen). Dat is wel een opluchting dat ik iets heb.
Daarna uit eten bij Suriani, eigenlijk wilden we naar een visrestaurant maar dat was dicht. Zondag is toch geen goede dag om dicht te gaan maargoed. Was lekker maar daarna meteen naar huis om te gaan slapen en bij te tanken van het weekend.

Maandag heb ik na stage mijn nieuwe fiets gehaald. Ik heb nu een goedkopere, en hij is volgens mij nog beter ook! ’s Avonds salsa en daarna nog even iets drinken. Rustig aan gedaan, dat had ik wel nodig na het weekend.

Vrijdag gaan we naar Brownberg met een stel. We gaan volgens mij met iets van 12 mensen. Heb er al zin in!

Hoe is het daar in Nederland allemaal? Nog bijzonderheden gebeurd? Ik wil wel op de hoogte blijven natuurlijk van ontwikkelingen op welk gebeid dan ook! Ik hoor het wel!

Liefs Reggie

  • 08 Maart 2007 - 09:59

    Helma:

    hoi reggie
    leuk om al die verhalen van je te lezen en dat de stage goed bevalt
    zal wel weer wennen zijn als je in juli thuiskomt
    met de kids gaat alles goed.
    veel plezier en succes met je stage
    veel liefs van helma en de kids

  • 08 Maart 2007 - 21:16

    Josien:

    Hee Reggie,
    Mooie verhalen! Wat heb je daar toch een goed leven. En dan moet ik morgen weer naar school toe terwijl jij in de zon kan liggen ;) Je hebt helemaal gelijk hoor! Geniet er maar goed van!

  • 08 Maart 2007 - 21:43

    Annette:

    Leuk al die verhalen van je. Nu vandaag was het ook een beetje lente in Tilburg. Ik heb heerlijk op een bankje in de Warande gezeten terwijl Flos kuilen aan het graven was. Maar ja, morgen gaat het hier weer regenen...

  • 08 Maart 2007 - 22:29

    Mama (Yolanda):

    Hoi schatje, leuk je verhaal weer te lezen. Krijg van iedereen te horen dat je zo leuk schrijft. Vandaag is het vrouwendag, merk je daar iets van in Suriname? Vandaag kwam ik bij buurthuis 't Sant daar was het vrouwenontbijt goed bezocht. Wij volgend jaar weer. Veel liefs en kusjes xxxxxxxxx

  • 10 Maart 2007 - 19:16

    Ferry (je Broer):

    Eej Reg alles goed?
    Ik ben lekker lui met mama.
    ik heb mijn kamer opgeruimd en mama schrikt als ze binnen komt.
    Het is nu egt heel mooi en heb mijn stereo aangesloten en 2 paar extra boxen nou dus nu heb ik er 4 op mijn kamer ;)
    Groetjes Ferry
    (je grote broer)

  • 11 Maart 2007 - 16:43

    Phyliscia:

    Heeej Reggie!!
    Wat leuk om je nverhalen te lezen. Ik kan het niet dagelijsk bijhouden, dus heb nog niet alles gelezen.. maar zo te horen heb je het héél erg naar je zin :) goed zo!!!

    De tijd vliegt ook weer voorbij, je bent alweer anderhalve maand weg.. pfoe. Begin mijn eet-maatje nu wel echt te missen, en vooral als ik die ge-wel-dige verhalen lees.. haha. Nou... ga zo door. de tijd halen we allemaal in! En blijf er vooral zo over schrijven!!

    Liefssss Phyl

  • 11 Maart 2007 - 19:27

    Pleuni..!!!:

    Heey Lieve Reggie!!!
    Vandaag(zondag)was het hier ook super lekker weer en ik heb met Doris gespeeld en heel de tijd buiten zonder jas lekker gefietst..:D We hebben toenet lekker frietjes en aardappelkroketjes op:)! Jammy..Er is voor me wel een lege plek als we aan tafel zitten..:( Ik miss je super erg !!!! Ik hou van je ! Liefs en een Dikke KuSs Pleunii -XxX-

  • 19 Maart 2007 - 10:44

    Marianne Boogaards:

    Ik volg je op afstand,ik zie en lees dat alles goed met je gaat en dat je ook heel veel leuke dingen meemaakt.
    Inmiddels zijn bij ons twee tweede jaarsstagiares begoonen,weer werk aan de wikel erbij voor mij.
    groetjes en alvast proficiat met je verjaardag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Reggie

Actief sinds 17 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1791
Totaal aantal bezoekers 29271

Voorgaande reizen:

23 Januari 2007 - 04 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: